Search
News

HKA expands its global Forensic Accounting & Commercial Damages practice with the appointment of Majdi Al-Madani

15th March 2021

HKA, the world’s leading consultancy of choice for multi-disciplinary expert and specialist services in risk mitigation and dispute resolution within the capital projects and infrastructure sector today announced that Majdi Al-Madani has joined the firm as Partner, based in Saudi Arabia.

With this hire, the firm continues to expand its Forensic Accounting and Commercial Damages (FACD) practice worldwide, which now includes over 50 FACD Experts and Consultants.
Majdi will play a critical role in the further development and growth of the firm’s FACD service offering in the Middle East across a wide variety of industries, jurisdictions and forums.

Haroon Niazi, Partner and Head of the Middle East says:

“We are delighted to welcome Majdi to HKA and look forward to working alongside him to grow our FACD offering throughout the Middle East. With many of our clients requesting assistance in dealing with forensic accounting, fraud and investigation matters, we are pleased that with the growth of our team we are now in a better position to advise and to grow this practice.”

Majdi has an established record of working for over ten years at four major banks in Saudi Arabia in a number of positions ranging from corporate, middle market, retail, operations, trade services to audit and compliance. From 2007 to 2012, he was a member of the audit and compliance team at one of those banks. In that role, he undertook several investigations and had specific responsibility for liaising with the police and governmental authorities. Majdi’s legal background allows him to understand legal regulations, procedures and the judicial systems both in Saudi Arabia and the wider GCC region. This knowledge, coupled with his understanding of Sharia Law, has enhanced his communication with legal representatives, Judges, and court representatives.

He has acted as Forensic Expert on several arbitrations relating to commercial damages and fraudulent financial reporting, with a combined value of US$50m.

Prior to joining HKA, Majdi held the position of Forensic Country Leader at a big four practice in Saudi Arabia. He previously worked as a Director for six years in the Forensic and Integrity practice at another big four practice in Saudi Arabia, in which he led and participated in several forensic and dispute assignments.

Commenting on his move, Majdi said: “It is a pleasure to join the HKA family. We are aiming to add value to support our clients and partners to reach their targets. Our vision is to build a robust business environment.”

ABOUT HKA

HKA is the world’s leading consultancy of choice for multi-disciplinary expert and specialist services in risk mitigation and dispute resolution within the capital projects and infrastructure sector.

We also have extensive experience advising clients on the economic impact of commercial and investment treaty disputes and in forensic accounting matters. In addition, HKA supports companies that conduct business with the US Federal Government, providing them with consulting services on complex government contracting matters.

As trusted independent consultants, experts and advisors, we deliver solutions amid uncertainty, dispute and overrun, and provide the insights that make the best possible outcomes a reality for public and private sector clients worldwide.

HKA has in excess of 1,000 consultants, experts and advisors in more than 40 offices across 17 countries.

For more information about HKA, visit www.hka.com and connect with us on LinkedIn, Twitter (@HKAGlobal) and Facebook.

Media Contact:
Joanne Worman
joanneworman@hka.com


إتش كيه إيه توسّع أعمالها عالميًا في قسم المحاسبة القانونية والأضرار التجارية مع تعيين مجدي المدني

أعلنت اليوم شركة إتش كيه إيه، الشركة الاستشارية الرائدة عالميًا والمفضّلة في مجال خدمات الخبرة متعدّدة التخصّصات والخدمات المتخصّصة في تخفيف المخاطر وتسوية المنازعات في قطاع المشاريع الرأسمالية والبنية التحتية، عن انضمام السيد مجدي المدني إليها بصفة شريكًا يتّخذ من المملكة العربية السعودية مقرًّا له.

ومع انضمام المدني، تواصل الشركة توسيع أعمالها في المحاسبة القانونية والأضرار التجارية على الصعيد العالمي، علمًا أنّها تضمّ حاليًا أكثر من 50 خبيرًا ومستشارًا متخصّصًا في هذا المجال.

في الواقع، سيؤدّي السيد مجدي دورًا جوهريًا في مواصلة تطوير وتنمية خدمات المحاسبة القانونية والأضرار التجارية التي تقدّمها الشركة في منطقة الشرق الأوسط وذلك على مستوى مجموعة متنوّعة من القطاعات والمناطق والمنتديات.

وفي هذا الصدد، أشار السيد هارون نيازي، الشريك والمسؤول في الشرق الأوسط: “يسرّنا الترحيب بالسيد مجدي في شركة إتش كيه إيه ونتطلّع للتعاون معه من أجل تنمية خدمات المحاسبة القانونية والأضرار التجارية التي نقدّمها عبر أنحاء الشرق الأوسط. وبما أن عددًا من العملاء يطلبون المساعدة لمعالجة المسائل المرتبطة بالمحاسبة القانونية والاحتيال والتحقيق، يسرّنا أننا بتنا في مكانة أفضل لتقديم المشورة وتطوير العمل في هذا المجال وذلك بفضل توسّع فريق عملنا“.

وتجدر الإشارة إلى أنّ السيد مجدي عمل طوال عشر سنوات في أربعة بنوك بارزة في المملكة العربية السعودية، وقد شغل فيها عددًا من المناصب التي ارتبطت مثلًا بالشركات والسوق الوسطى وتجارة التجزئة والعمليات وصولًا إلى الخدمات التجارية والتدقيق والامتثال. وفي الفترة الممتدّة من العام 2007 إلى العام 2012، انضمّ إلى فريق التدقيق والامتثال في بنك من هذه البنوك. وبصفته عضوًا فيه، أجرى تحقيقات متعدّدة وتولّى بشكل خاص مسؤولية التواصل مع الشركة والسلطات الحكومية. أمّا خلفية السيد مجدي القانونية، فتتيح له فهم اللوائح القانونية والإجراءات والأنظمة القضائية في كل من المملكة العربية السعودية ودول مجلس التعاون الخليجي على نطاق أوسع. وبفضل معرفته هذه كما وبفضل فهمه للشريعة الإسلامية، استطاع السيد مجدي تعزيز تواصله مع الممثّلين القانونيين والقضاة وممثّلي المحاكم.

بالإضافة إلى ذلك، عمل مجدي كخبير قانوني في عدد من إجراءات التحكيم المتعلّقة بالأضرار التجارية والتقارير المالية الاحتيالية، في قضايا بلغت قيمتها 190 مليون ريال سعودي أي ما يعادل 50 مليون دولار أميركي.

وقبل الانضمام إلى إتش كيه إيه، شغل السيد مجدي منصب مسؤول التحقيقات المالية والنزاهة في كبرى الشركات العالمية في المملكة العربية السعودية. وقد عمل سابقًا طوال ستّ سنوات كمدير في قسم التحقيقات المالية والنزاهة في شركة أخرى من أكبر أربع شركات عالمية في المملكة، حيث قاد وشارك في عدد من المهام القانونية والمنازعات.

من جهته، وتعليقًا على انضمامه إلى الشركة حديثًا، قال السيد مجدي: “يسعدني أن أنضمّ إلى أسرة إتش كيه إيه. فنحن نسعى إلى تحصيل قيمة إضافية من أجل دعم عملائنا وشركائنا ليبلغوا أهدافهم. أمّا رؤيتنا، فتتمثّل في بناء بيئة أعمال قوية“.

لمحة عن شركة إتش كيه إيه

إتش كيه إيه هي الشركة الاستشارية الرائدة عالميًا والمفضّلة في مجال خدمات الخبرة متعدّدة التخصّصات والخدمات المتخصّصة في تخفيف المخاطر وتسوية المنازعات في قطاع المشاريع الرأسمالية والبنية التحتية.

نتمتّع أيضًا بخبرة واسعة في تقديم المشورة للعملاء في موضوع التأثير الاقتصادي لنزاعات المعاهدات التجارية والاستثمارية وفي مسائل المحاسبة القانونية. بالإضافة إلى ذلك، تدعم إتش كيه إيه الشركات التي تعمل مع الحكومة الفيدرالية الأميركية فتزوّدها بخدمات استشارية في ما يتعلّق بمسائل التعاقد المعقّدة مع الحكومات.

وبصفتنا مستشارين واستشاريين وخبراء مستقلّين موثوقين، نقدّم حلولًا وسط حالات عدم اليقين والنزاع والتجاوز كما ونقدّم مرئيات تجعل أفضل النتائج الممكنة حقيقة واقعة لعملاء القطاعين العام والخاص في أنحاء العالم كافة.

ويعمل لدى إتش كيه إيه أكثر من 1,000 مستشار وخبير واستشاري يتوزّعون على أكثر من 40 مكتبّا في 17 دولة.

للحصول على مزيد من المعلومات عن إتش كيه إيه، يُرجى زيارة الموقع الإلكتروني الآتي www.hka.com أو التواصل معنا على مواقع التواصل الاجتماعي لينكد إن وتويتر (HKAGlobal) وفيسبوك.

للتواصل الإعلامي:
جوان وورمان

joanneworman@hka.com

It is a pleasure to join the HKA family. We are aiming to add value to support our clients and partners to reach their targets. Our vision is to build a robust business environment.”
Majdi Al-Madani, Partner, HKA
RELATED ARTICLES